Het Social Intranet van I-Experts
I-Experts heeft een Social Intranet ontwikkeld dat volledig gebaseerd is op- en geïntegreerd is in- Microsoft 365. Eén uniform weergegeven omgeving is hét startpunt van de dag voor de medewerker. Alle benodigde functionaliteiten zijn vanaf deze omgeving binnen handbereik.

Tal van mogelijkheden voor sociale interactie en personalisatie
Een traditioneel intranet is vooral gericht op het top-down zenden van informatie, zoals nieuwsberichten en beleidsdocumenten. Dit betreft dus eenrichtingsverkeer.
Sociale interactie en personalisatie
Een Social Intranet kan deze traditionele elementen ook bevatten, maar biedt daarnaast tal van mogelijkheden voor sociale interactie en het personaliseren van informatie. Denk aan het tegelijkertijd samenwerken aan documenten, het inrichten van teamsites en projectomgevingen, bloggen en chatten en het aanmaken van persoonlijke profielen. Daarbij is feitelijk iedereen contentbeheerder, ieder met eigen taken en bevoegdheden. Het delen van nieuws is bijvoorbeeld niet meer uitsluitend voorbehouden aan de communicatieafdeling.
Download onze gratis whitepaper
Dit zijn dé Social Intranet trends van 2023!
Het Social Intranet wordt belangrijker dan ooit tevoren, de ontwikkelingen gaan razendsnel. We hebben de belangrijkste trends voor 2023 voor je op een rij gezet.
Haal jij alles uit het Social Intranet?
Er is binnen organisaties tegenwoordig ontzettend veel digitale informatie beschikbaar. Een Social Intranet maakt alle relevante informatie voor iedereen centraal toegankelijk en vindbaar. Daarmee behoren overvolle mailboxen tot het verleden. Wil je weten wat een Social Intranet nog meer voor je organisatie kan betekenen?
Adoptie
Gebruikersadoptie kunnen we omschrijven als een proces waarin gebruikers met een nieuw systeem leren werken dat uiteindelijk betere resultaten zal opleveren.
Microsoft Teams
Door de volledige integratie in Microsoft Teams en Sharepoint is het Social Intranet van alle gebruiksvriendelijkheden voorzien.
Gepersonaliseerde Homepage
Een gepersonaliseerde homepage zorgt ervoor dat medewerkers precies te zien krijgen wat voor hun specifieke taken handig is. Men kan zelf kiezen wat wel, en wat niet op hun startpagina staat.
De voordelen van een Social Intranet
Een Social Intranet verbetert de communicatie binnen jouw organisatie. Niet alleen biedt het nieuwe mogelijkheden om informatie uit te wisselen; medewerkers kunnen gemakkelijker filteren op datgene wat voor hen relevant is. Bovendien bevordert het de kennisdeling en nieuwsuitwisseling tussen alle medewerkers en gebeurt dit niet alleen top-down of binnen één afdeling. Door het monitoren van sociale interactie en gedrag krijg je als organisatie tevens veel inzicht in de informatiebehoeften van jouw personeel.
Een Social Intranet heeft een positieve impact op de manier waarop medewerkers samenwerken. Alle voor hen relevante informatie en documentatie is altijd en overal beschikbaar: vanaf pc, tablet of mobiel. Het doorbreekt organisatiesilo’s omdat medewerkers binnen iedere gewenste groep of community kunnen samenwerken en nieuws en informatie uitwisselen, dus ook afdelingsoverstijgend. Externe samenwerkingspartners kunnen eveneens toegang krijgen tot (delen van) het Social Intranet. Een Social Intranet helpt dus om het werk sneller en beter te organiseren.
Individuele medewerkers of groepen kunnen het intranet personaliseren voor een optimale beleving. Zowel qua design, content en functionaliteiten. Dankzij de mogelijkheden van adaptive design kan het intranet optimaal aangepast worden aan de behoeften van de medewerkers. Zoals het bieden van een aangepaste interface of informatie, afhankelijk van waar en op welk apparaat iemand inlogt.
Door bovenstaande voordelen draagt een Social Intranet niet alleen bij aan je organisatiedoelstellingen. Het maakt het werk ook gewoon veel leuker en gemakkelijker. De verschillende sociale functies vergroten de betrokkenheid van je medewerkers onderling en bij je organisatie. Zo kunnen zij met meer plezier hun werk doen. En dat zorgt weer voor een hogere productiviteit en werknemerstevredenheid.
Dankzij de voordelen van een Social Intranet bespaar je ook kostbare tijd. De verbeterde communicatie en interactie dragen bij aan een efficiëntere tijdsbesteding. Omdat medewerkers veel sneller en gemakkelijker digitaal kunnen communiceren en samenwerken, blijkt bijvoorbeeld dat de noodzaak om te vergaderen afneemt. Met minder papierwerk, reistijd en voorbereiding tot gevolg. Ook verliezen medewerkers geen tijd meer aan het zoeken van informatie in verschillende systemen.
Ontdek alle functionaliteiten van ons Social Intranet
Samenwerken en Documenten
Veilig en zonder zorgen samenwerken aan documenten met wie je wilt.
Werkprocessen automatiseren
Routine werkzaamheden kunnen worden geautomatiseerd om iedereen tijd en moeite te besparen.
Gepersonaliseerde Homepage
Medewerkers kunnen zelf kiezen wat wel, en wat niet op hun startpagina staat.
Chatten en (video)bellen
Door de integratie met Microsoft Teams kan je gemakkelijk chatten en (video)bellen met iedereen op een hoge kwaliteit.
Nieuws/Tijdlijn
Publiceer en deel wat er speelt binnen je organisatie via een interactief nieuws systeem.
Applicatie overzicht
Applicaties kunnen worden gekoppeld met Microsoft Teams, maar dit gaat veel verder dan alleen producten van Microsoft.
Smoelenboek
Een overzicht van elke collega binnen je organisatie. Complete informatie van contactgegevens tot verjaardagen.
Agenda
Een realtime koppeling met je Outlook agenda zorgt ervoor dat je altijd een duidelijk overzicht hebt van je afspraken.
Rapportages met Power BI
Power BI zorgt ervoor dat jouw data verzamelt, gevisualiseerd en gepresenteerd wordt op een simpele en automatische manier.
Chatbot Charlie
De digitale assistent die antwoord geeft op veelgestelde vragen waardoor het adoptieproces nog gemakkelijker gaat.
Mobiele applicatie
Social Intranet kan zo ontwikkeld worden dat het als een unieke, aparte app kan worden aangeboden aan je medewerkers.
Beveiliging en regelgeving
Bepaal op een makkelijke manier wie wel, en wie niet toegang heeft tot bepaalde documenten of folders.

Onze ervaren, deskundige en enthousiaste consultants helpen jouw organisatie om digitaal succesvol te zijn met moderne ICT-toepassingen. Samenwerken staat centraal bij alles wat we doen. Wij gaan daarom een echt partnerschap aan met jou als klant. Want alleen dan zijn we daadwerkelijk #ExpertsTogether! We leggen graag uit hoe onze totaalaanpak het verschil kan maken voor jouw bedrijf. Strategie is bij ons namelijk net zo belangrijk als het trainen van jouw medewerkers. Het kan natuurlijk blijken dat je naast de beschikbare standaardoplossingen behoefte hebt aan een gedeelte maatwerk. Bijvoorbeeld om een applicatie net iets gebruiksvriendelijker en aantrekkelijker te maken voor jouw medewerkers. Ook dan zijn wij de juiste partner. Wij denken altijd met je mee om digitaal samenwerken nog gemakkelijker en (kosten)efficiënter te maken voor jouw bedrijf.
Wil je een Expert spreken?
Neem vrijblijvend contact op met I-Experts, wij helpen je graag verder.