Knowledge Hub
Een moderne organisatie kan niet meer zonder digitaal kwaliteits- en kennismanagement. Je wil alle kennis, documenten, processen en andere bedrijfsinformatie immers efficiënt vastleggen, delen, beheren en beveiligen. I-Experts richt op basis van SharePoint Online een Knowledge Hub in dat volledig aansluit bij jouw wensen en behoeften.
Of stel je vraag in onze live chat
Wij werken o.a. voor:









Waarom een Knowledge Hub?
Mogelijk heeft jouw organisatie er nog een: een fileserver met verschillende netwerkschijven waarop allerlei bestanden worden bewaard. Naarmate je organisatie groeit, is het steeds lastiger om de informatie daarmee toegankelijk, vindbaar, veilig, actueel en beheersbaar te houden. Bovendien is een dergelijk systeem niet geschikt voor het inrichten van processen.
Een Knowledge Hub is in essentie een kennis- en kwaliteitsmanagementsysteem, en het helpt je om georganiseerd en up-to-date te blijven met de kennis, documentatie en processen van jouw bedrijf. Zo voorkom je dat deze rondzwerven op lokale schijven en in mailboxen. Of dat belangrijke kennis alleen in de hoofden van je medewerkers te vinden is.
Informatiebeveiliging en compliancy zijn in een Knowledge Hub vanzelfsprekend belangrijke aandachtspunten. Met een Knowledge Hub zijn niet alleen kennis en processen beter geborgd, je kunt ook aantoonbaar voldoen aan certificeringen als ISO en NEN.
Kennis en informatie beheren in één platform
SharePoint is een eerste stap op weg naar een efficiënte en intelligente Knowledge Hub voor jouw organisatie. Hierin kun je al je bedrijfsinformatie en processen overzichtelijk en centraal vastleggen, beheren en beveiligen. Door het toekennen van rechten en rollen hebben je medewerkers toegang op een need-to-know basis. En dat vanaf ieder apparaat en op iedere gewenste locatie.
Een Knowledge Hub in SharePoint is de voor de hand liggende oplossing voor organisaties die al met andere Microsoft-applicaties werken, zoals Outlook, Office 365 en Microsoft Teams. Alles kan dan worden geïntegreerd in één gebruiksvriendelijk en kostenefficiënt platform.
De inrichting van een Knowledge Hub in SharePoint is echter een expertise op zich. Daarvoor heb je een grondige kennis nodig van de talrijke mogelijkheden van SharePoint. Zonder deze kennis zie je al snel door de bomen het bos niet meer. Ook omdat de onlineomgeving vraagt om een nieuwe manier van navigeren en bestanden beheren.
Op basis van onze jarenlange ervaring hebben wij een gebruiksvriendelijk Knowledge Hub ontwikkeld in SharePoint Online. Met dit Knowledge Hub haal je het maximale uit de mogelijkheden die SharePoint te bieden heeft op het gebied van kennis- en kwaliteitsmanagement. Bovendien zorgen we ervoor dat het volledig aansluit bij de behoeften van jouw organisatie én dat al jouw Microsoft-toepassingen ook echt naadloos samenwerken. Ontsluiting van het Knowledge Hub is bijvoorbeeld ook mogelijk via Microsoft Teams.
Klaar om te beginnen?
Een gratis adviesgesprek boek je al in 1 minuut
INTERESSANTE INFO
De voordelen van het Knowledge Hub op een rij
Het Knowledge Hub voorziet alle informatie van relevante metadata. Dit zijn kenmerken die worden toegewezen aan de informatie. Daarbij valt te denken aan eigenschappen als categorie, eigenaar, aanmaak-, wijzigings- of revisiedatum, versie en het aantal likes. Via deze metadata is informatie beter vindbaar en kun je gemakkelijk overzichten maken.
Met behulp van de metadata worden processen maximaal ondersteund en vastgelegd. Ten behoeve van het revisieproces zijn pagina’s bijvoorbeeld voorzien van eigenschappen als eigenaar, verloopdatum en status. Een workflow draagt zorg voor de afhandeling van het proces.
Het Knowledge Hub voorziet in de opslag van documenten voor naslagdoeleinden. Voor de consistentie worden documenten en pagina’s op dezelfde manier en met dezelfde kenmerken ingericht. Documenten kunnen op verschillende manieren worden getoond, bijvoorbeeld als aanvullende informatie op een pagina.
Een Knowledge Hub kan niet zonder goede zoekfunctie. Via deze zoekfunctie is namelijk alle informatie in het Knowledge Hub op te roepen. Medewerkers hebben door middel van zoekopdrachten snel de gewenste informatie beschikbaar. Bovendien zorgt de slimme hiërarchische opbouw van het Knowledge Hub ervoor dat gebruikers snel kunnen navigeren naar de juiste documenten en kennisartikelen. Deze structuur optimaliseert het zoekproces en maakt het vinden van specifieke informatie efficiënter.
Wat klanten zeggen over I-Experts
De afgelopen jaren hebben wij bij I-Experts al vele bedrijven geholpen met de volledige inrichting van de digitale werkplek, de ontwikkeling van een applicatie of een transitie naar de Cloud. Met meer dan 50.000 actieve gebruikers van onze producten verbeteren wij elke dag de communicatie binnen organisaties door het hele land.

IT-manager Mercedes-Benz Financial Services

Functioneel beheerder | GGD Gelderland-Zuid

Officemanager | iQ Coaches

Informatiemanager | Laborijn

ICT - Manager | Movella
Ontdek wat ons KMS voor jouw organisatie kan betekenen
Blijf voorop met onze blogs over digitale transformatie
Blijf op de hoogte van de nieuwste trends in technologie, AI en digitale transformatie. Ontdek praktische tips, inzichten en strategieën om jouw organisatie slimmer, efficiënter en toekomstbestendig te maken met moderne oplossingen.

Alles wat je moet weten over SharePoint als intranet
Als je ooit hebt gedacht: “Hoe kan ik alle communicatie, documenten en samenwerking binnen mijn organisatie op een centrale plek krijgen?

Dé ultieme Microsoft Copilot handleiding
De toekomst van AI-gedreven kantoorautomatisering is aangebroken met de introductie van Microsoft Copilot.

Slim werken met Power Apps: Alles wat je moet weten
Leer hoe je slim werkt met Power Apps: automatisering, maatwerkapplicaties en integraties voor efficiënte bedrijfsprocessen.