FileExplorer

Gaat jouw organisatie binnenkort over naar een digitale werkplek op basis van Office 365? Of is de digitale werkplek al ingevoerd maar verdwalen jouw medewerkers nog regelmatig in het nieuwe systeem? Dan is de door ons ontwikkelde FileExplorer een handig hulpmiddel. Deze innovatieve app lijkt op de vertrouwde Windows Verkenner en helpt medewerkers om snel bestanden op te slaan, terug te vinden en te verplaatsen. Medewerkers kunnen op deze manier direct productief aan de slag met de digitale werkplek.

 

Wat is FileExplorer?

De online omgeving van Office 365 en SharePoint kent een andere inrichting dan de vertrouwde desktop-omgeving van Windows. Dat vraagt om een nieuwe manier van navigeren en bestanden beheren. De overgang naar dit nieuwe systeem is in het begin erg wennen voor Windows-gebruikers. FileExplorer legt als het ware een schil om de nieuwe werkomgeving en toont alle bestanden op een vergelijkbare manier als Windows Verkenner. Dat maakt navigeren in de nieuwe online werkomgeving een stuk eenvoudiger en herkenbaarder.

FileExplorer biedt dezelfde opties als de Windows Verkenner en maakt het heel gemakkelijk om:

  • Folders en bestanden toe te voegen
  • Folders en bestanden terug te vinden
  • Folders en bestanden te sorteren en verplaatsen
  • Folders en bestanden te hernoemen

De FileExplorer is bovendien toegankelijk vanaf ieder apparaat: desktop, mobiel en tablet.

 

Waarom FileExplorer?

Wij hebben FileExplorer ontwikkeld om zowel het migratie- als adoptieproces te vergemakkelijken. Vanuit organisatieperspectief heeft een snelle migratie altijd de voorkeur boven het gefaseerd overzetten van bestanden. Stapsgewijs overzetten brengt namelijk meer risico’s met zich mee. Maar een zogenaamde ‘big bang’ migratie heeft weer nadelige gevolgen voor de gebruikersadoptie. Het dwingt medewerkers namelijk om in korte tijd een volledig nieuwe manier van werken aan te leren. Dat lukt hooguit met zeer intensieve begeleiding op de werkvloer. FileExplorer is de oplossing voor een snelle migratie zonder dat de gebruikersadoptie en de primaire bedrijfsprocessen in gevaar komen.

 

FileExplorer versnelt de adoptie

Bij de overstap naar een digitale werkplek is de gebruikersadoptie een ontzettend belangrijk aandachtspunt. Het is essentieel dat alle medewerkers de voordelen ervaren van de nieuwe werkomgeving en dat zij goed met de nieuwe tools en functionaliteiten kunnen werken. Digitaal samenwerken heeft pas succes als iedereen met de digitale werkplek kan en wil werken. Dit betekent dat je zoveel mogelijk belemmeringen zult moeten wegnemen. FileExplorer maakt de verandering voor medewerkers minder groot en dat versnelt het adoptieproces aanzienlijk.

 

Snellere migratie dankzij FileExplorer

Ook de implementatie van de digitale werkplek kan sneller plaatsvinden met FileExplorer. Omdat de overgang naar de werkwijze minder abrupt is voor je medewerkers, kun je alle bestanden en documentatie in één keer overzetten. Na de migratie kun je kiezen voor een gefaseerd adoptietraject om medewerkers stapsgewijs en zonder tijdsdruk vertrouwd te maken met de nieuwe functionaliteiten. Het gebruik van FileExplorer kan dan worden afgebouwd. Het is echter ook mogelijk om FileExplorer als permanente oplossing te blijven gebruiken.

De voordelen van FileExplorer op een rij

  • Een vertrouwde en gebruiksvriendelijke verkennerfunctie voor je medewerkers
  • Snellere acceptatie van de nieuwe werkplek
  • Snellere overgang zonder productiviteitsverlies
  • Minder tijdsdruk op het adoptie- en leerproces
  • Inzetbaar als tijdelijke of permanente oplossing

 

Snel aan de slag met FileExplorer

FileExplorer kan snel in jouw Office 365 omgeving worden geïmplementeerd, waarna je direct gebruik kan maken van deze oplossing. Zo wordt digitaal samenwerken nog gemakkelijker!

Wil je eerst meer informatie of heb je interesse in een demo? Wacht niet langer en neem contact met ons op!

Kennismaken

Ik ontdek graag waarmee wij jouw organisatie kunnen helpen. Vul het onderstaande formulier in, dan plannen we een afspraak!

New call-to-action

Whitepaper

Kom erachter hoe je in 7 stappen naar een optimale digitale werkplek kan gaan.

Scroll naar top