Slimmer samenwerken met digitale werkplek 

Werken op kantoor en daarbuiten kan vaak een stuk slimmer. Met een moderne, digitale werkplek kunnen jouw medewerkers altijd en overal samenwerken. Met meer efficiëntie, productiviteit en plezier. En met precies die tools, functionaliteiten en applicaties zij nodig hebben. Zo is jouw organisatie klaar voor de (digitale) toekomst. 

Efficiënt samenwerken

Veilig en up-to-date

Tijd- en plaatsonafhankelijk

Wat is een digitale werkplek? 

De behoeften van medewerkers en organisaties veranderen. Mensen zijn steeds vaker onderweg, en jongere generaties vinden flexibel kunnen werken steeds belangrijker. De digitale transformatie vraagt bovendien om een nieuwe en veilige manier van werken. Werk vindt steeds vaker plaats via allerlei digitale systemen en processen. En laptops, tablets, smartphones en andere devices zijn niet meer weg te denken naast de vaste computer. Toch zijn deze apparaten nog vaak gebonden aan de kantooromgeving. Daarnaast is informatie vaak verspreid over verschillende locaties, systemen en communicatiekanalen. Dat kan een stuk slimmer!  

Een digitale werkplek brengt alle informatie, processen, tools en functionaliteiten samen op dezelfde plek. Dat betekent dat alle werkzaamheden en communicatie via één online platform verlopen. En dus toegankelijk zijn op ieder gewenst apparaat, plaats en tijdstip. Veilig digitaal samenwerken kan niet alleen met je eigen collega’s maar ook met externe partners, leveranciers en klanten. 

 

Voordelen van een digitale werkplek  

  • Alle documenten, informatie, applicaties en communicatiefuncties zijn centraal beschikbaar. 
  • Medewerkers kunnen altijd en overal samenwerken op ieder gewenst apparaat. 
  • Optimale gebruiksvriendelijkheid en aansluiting bij wat medewerkers nodig hebben. 
  • Alles staat in de Cloud, beperkingen van een lokaal netwerk behoren tot het verleden. 
  • Geen onnodige handelingen en tijdverspilling meer door versnipperde informatie en functionaliteiten. 
  • Informatie is altijd up-to-date en maximaal beveiligd.

Voordelen voor je medewerkers

  • Meer vrijheid, flexibiliteit en zelfstandigheid 
  • Sneller en efficiënter werken 
  • Geen aparte eilandjes meer 
  • Eigen informatiebehoefte centraal 
  • Gebruiksvriendelijkheid voorop 
  • Altijd en overal toegang

Voordelen voor je organisatie

  • Productievere medewerkers 
  • Besparing op tijd en kosten 
  • Efficiënter IT-beheer 
  • Maximale informatiebeveiliging 
  • Betere dienstverlening aan klanten 
  • Sterkere concurrentiepositie 

Kennismaken

Als office 365 consultant begeleid ik klanten naar de moderne werkplek in de breedste zin van het woord. Binnen een project probeer ik met mijn sociaal gedreven karakter het team en de klant te enthousiasmeren.

I-experts - Rob

Digitale werkplek met Microsoft Office 

Waarschijnlijk werkt jouw organisatie al met producten van Microsoft Office. Maar wist je dat Office 365 volledig is ontworpen om digitaal teamwork mogelijk te maken? Bij I-Experts helpen we je om met de nieuwste Microsoft-technologieën een moderne digitale werkplek in te richten. Eventueel aangevuld met maatwerkoplossingen. Office 365 biedt gigantisch veel mogelijkheden, zodat je altijd de functionaliteiten vindt die jouw organisatie nodig heeft. Alles is beschikbaar in de Cloud en je werkt altijd met de laatste versies.  

 

Onze #ExpertsTogether aanpak

De perfecte digitale werkplek ziet er voor ieder bedrijf anders uit. Goed advies vooraf is daarom essentieel, evenals de juiste begeleiding tijdens de inrichting en implementatie. Als #ExpertsTogether kijken we daarom samen met jou welke tooling en applicaties jouw organisatie nodig heeft om de digitale werkomgeving optimaal in te richten.  

Als Microsoft Gold Partner weten wij precies welke mogelijkheden aansluiten bij jouw doelen en wensen. Samen met de experts van IT, Financiën, HR en Communicatie binnen jouw organisatie kiezen we de juiste toepassingen. Toepassingen die helpen om jouw bedrijfsdoelen sneller te bereiken. 

We ondersteunen je vervolgens van begin tot eind bij de implementatie, datamigratie, beheer en het automatiseren van processen. Na de transformatie is ons werk niet klaar. Wij blijven jouw organisatie proactief adviseren en ondersteunen in de digitale samenwerking.  

 

Adoptie van de digitale werkplek

Hoe mooi al die moderne ICT ook is, een digitale werkplek draait niet om technologie maar om mensen. Alleen de juiste tooling en functionaliteiten zijn niet voldoende. Je medewerkers moeten er ook mee leren werken en ervaren wat de voordelen voor hen zijn. Daarom besteden we veel aandacht aan een succesvolle gebruikersadoptie. Zodat jouw medewerkers de nieuwe werkomgeving gaan omarmen en er zo efficiënt mogelijk mee kunnen werken. Denk daarbij aan de juiste communicatie, workshops en trainingen.  

 

Eigen I-Experts oplossingen 

Bij I-Experts denken we altijd na over nieuwe mogelijkheden om jouw organisatie optimaal te faciliteren. We hebben daarom in eigen beheer verschillende tools ontwikkeld om de overgang nog gemakkelijker te maken. Denk daarbij aan: 

  • EasyMail: Eenvoudig, veilig en snel e-mailbijlagen opslaan in SharePoint Online en de mogelijkheid om snel bijlagen op te slaan in favoriete SharePoint-sites. 
  • FileExplorer: Deze innovatieve applicatie lijkt op Windows Verkenner en maakt het heel makkelijk om bestanden terug te vinden, te verplaatsen en toe te voegen. 
  • Digitale assistent: Onze chatbot zorgt voor support in de eerste lijn, beantwoordt op een slimme manier vragen van gebruikers en regelt gevraagde zaken direct. 
  • Kwaliteits- en kennismanagementsysteem: Kennis, procesinformatie en andere bedrijfsinformatie is centraal opgeslagen en eenvoudig terug te vinden. 
  • Corporate app: In deze app worden veelgebruikte functies in je organisatie verzameld aangeboden, zodat ze makkelijk te vinden zijn 

 

Quickscan digitale werkomgeving

 Benieuwd hoe jouw organisatie er in digitaal opzicht voorstaat en welke verbeterpunten er zijn? Een van onze consultants komt graag bij je langs om de digitale stand van zaken binnen jouw organisatie te inventariseren. Op basis van deze quickscan adviseren we je over mogelijke verbeterpunten en oplossingen voor een optimale digitale werkomgeving. 

Whitepaper

Kom erachter hoe je in 7 stappen naar een optimale digitale werkplek kan gaan.

Om maximaal succes te behalen met digitaal werken is een solide basis nodig die aansluit op de strategie van je organisatie. Zo’n fundament waarop je in de toekomst verder kunt bouwen leg je in zeven stappen. In ons whitepaper kun je lezen hoe in je in deze zeven stappen tot een optimale digitale werkplek komt.  

Willen jullie veilig altijd en overal kunnen werken? En tijd en geld besparen? Wij vertellen je graag alles over de mogelijkheden van de Digitale Werkplek en Office 365 

Wacht niet langer en neem contact op! 

Scroll naar top