Ik heb onderzocht hoe I-Experts de marketinguitingen kan optimaliseren

Koen Rispens

Stagiair Marketing

Ik heb onderzocht hoe I-Experts de marketinguitingen kan optimaliseren

Wie ben ik?

Mijn naam is Koen Rispens, ik ben een derdejaars student communicatiewetenschappen aan de universiteit van Twente. Vanaf september 2021 tot februari 2022 heb ik stage gelopen als marketing stagiair bij I-Experts. Voordat mijn stage begon was ik tijdens mijn tussenjaar voorzitter van de studievereniging aan de universiteit van Twente. Samen met vijf andere studenten was ik verantwoordelijk voor een studievereniging met bijna 500 leden. Tijdens mijn jaar als voorzitter heb ik verschillende activiteiten georganiseerd, van een Europareis voor de leden van de studievereniging tot een gastcollege van professionals die werkzaam zijn binnen het vakgebied communicatie.

Mijn interesse in marketing en communicatie is tijdens mijn studie en door mijn werkzaamheden als voorzitter gegroeid. Hierdoor ben ik bij I-Experts terecht gekomen en begonnen met mijn stage als marketing stagiair.

Waarom I-Experts?

I-Experts sprak mij direct aan. Zelf heb ik ook interesse in ICT en vind ik teamdynamiek en nieuwe technologie interessante onderwerpen. Verder was ik op zoek naar een stage bij een kleiner bedrijf, omdat je dan over het algemeen meer werkzaamheden kan uitvoeren in een kleiner team. Ook krijg je meer te leren over de organisatie en kan je sneller schakelen met collega’s.

Het contact voordat mijn stageperiode begon was erg transparant en duidelijk. Ik wist direct wat ik allemaal kon verwachten. Ik viel dan ook direct met de neus in de boter, aangezien mijn eerste stagedag viel tijdens de kantoordag van september. I-Experts organiseert maandelijks een kantoordag waarbij het hele team samenkomt om de afgelopen maand en ontwikkelingen te bespreken doormiddel van presentaties en discussies. In de middag is er tijd voor een teambuilding activiteit. In mijn geval was dat een box workshop, zo heb ik op een leuke sportieve manier mijn collega’s leren kennen. 

De collega’s waren direct heel vriendelijk en geïnteresseerd. Er hangt een hele gezellige sfeer binnen het team en er is een goede dynamiek tussen professioneel en sociaal. Zo bespreken we altijd wat we in het weekend hebben gedaan en welke activiteiten er de komende week nog op de planning staan.

Welke werkzaamheden heb ik gedaan?

De werkzaamheden die ik tijdens mijn stageperiode heb mogen uitvoeren waren erg verschillend. Zo heb ik mij onder andere beziggehouden met teksten controleren, productpagina’s schrijven en ontwikkelen, social mediaberichten schrijven en heb ik evenementen bezocht zoals Meet-your-future om mijn ervaringen te delen met IT studenten.

Verder heb ik gewerkt aan een stageopdracht vanuit mijn studie. Naast dat ik dagelijks mocht meewerken als marketing stagiair, heb ik onderzocht hoe I-Experts de marketinguitingen kan optimaliseren. Eerst heb ik literatuuronderzoeken gelezen over bepaalde technieken binnen het creëren van content en het verschil tussen B2B marketing en B2C marketing. Daarna heb ik deze informatie toegepast in de vorm van interviews. Binnen I-Experts heb ik verschillende consultants geïnterviewd. Hieruit kwamen nieuwe inzichten over de markt, de cultuur bij de klanten van I-Experts en de verschillen binnen de verschillende sectoren.

Na het uitwerken van deze interviews heb ik op basis van de informatie uit de interviews en de informatie uit het literatuuronderzoek conclusies getrokken over een andere kijk op onze marketing uitingen en over de klantenrelaties. Tijdens deze opdracht ben ik erg vrijgelaten in hoe ik dit aanpak, welke keuzes ik maak en welke richting mijn onderzoek heen gaat. Zo kon ik echt mijn eigen pad kiezen en inzoomen op wat ik interessant vind. Als ik hulp nodig had met een bepaald onderwerp was iedereen binnen I-Experts bereid om een steentje bij te dragen. Iedereen werd dan ook meteen enthousiast om te helpen met de interviews.

Algemene ervaring 

Achteraf kijk ik met een goed gevoel terug op mijn stage bij I-Experts. Ik heb het gevoel dat ik mijn initiële doel, het kijken of digitale marketing iets voor mij is, goed heb kunnen uitzoeken doordat ik vele werkzaamheden binnen marketing heb gedaan. Ook werd er gelijk vertrouwd op mijn kunnen en als ik ergens moeite mee had werd ik direct geholpen door mijn stagebegeleider. Bij I-Experts werken leuke, gezellige mensen die gespecialiseerd zijn in hun vakgebied en bereid zijn om iedereen te helpen. Na een leerzame stageperiode is het nu tijd voor de afronding van mijn Bachelor. Ik neem alle opgedane kennis tijdens mij stage mee voor het schrijven van mijn Bachelor thesis. Het was zeker weten een geslaagde stage bij I-Experts!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Microsoft Power BI

Microsoft Power BI, zo wordt jouw bedrijf datagedreven

De Microsoft Power BI tool is een interactieve, slimme software die het management en je collega’s helpt om de al in het bedrijf aanwezige data, ofwel business intelligence, vanuit verschillende bronnen te analyseren en te verwerken in een begrijpelijk visueel overzicht op interactieve dashboards.

Lees verder »
5 Tips voor een goede start na jouw vakantie

5 Tips voor een goede start na jouw vakantie

Het is helaas weer zo ver, de zomer is bijna ten einde en iedereen is weer terug van vakantie. De out-of-office gaat uit, agenda weer aan, tijd om aan de slag te gaan. Jij en je collega’s zijn helemaal uitgerust. Misschien zelfs zo uitgerust dat je niet gelijk in de werkmodus komt. Hoe is dat bij jou? Kom jij weer goed in je werkritme en weet je de juiste prioriteiten te stellen? Met deze tips begin je na de vakantieperiode weer top aan je werk. 

Lees verder »
Succesvol implementeren

Succes met adoptie

Steeds meer organisaties zien het belang in van adoptie. En toch maken we het nog wel eens mee: IT-managers die nieuwe technologie met een ‘big bang’ aanpak ‘over de schutting gooien’. Dat heeft meer weg van installeren dan van implementeren. Met ons groeimodel ondersteunen we organisaties bij de groei van de digitale volwassenheid.

Lees verder »
Scroll naar top