Met Social Intranet is er meer interactie tussen collega’s bij Laborijn

Laborijn

Het Social Intranet onderscheidt zich van het Traditioneel Intranet door de sociale interactie en personalisatie van informatie. De verschillende sociale functies in het Social Intranet vergroten de betrokkenheid van medewerkers onderling en bij de organisatie.

Werk- en ontwikkelbedrijf Laborijn is één van dé organisaties die is overgestapt van het Traditioneel Intranet naar Teams met een nieuw Social Intranet van I-Experts. Laborijn begeleidt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij het vinden van betaald werk. Mensen die zich in een uitkeringssituatie bevinden en die nergens anders terecht kunnen, kunnen een beroep doen op de dienstverlening van Laborijn, als ze graag de stap naar de arbeidsmarkt willen maken. Laborijn helpt hen weer mee te doen in de maatschappij.

Gerrit Tichelaar is Informatiemanager bij Laborijn. Hij vertelt waarom zij hebben gekozen voor het installeren van het Social Intranet én hoe hij de samenwerking met I-Experts heeft ervaren.

Traditioneel Intranet: 1-weg communicatie en weinig interactie

Bij Laborijn hadden we een informerend Intranet. Er was sprake van 1-weg communicatie, waarbij nieuwsberichten en beleidsdocumenten via het intranet werden verzonden. Je kon niet direct reageren op stukjes informatie, waardoor een bericht ter kennisgeving werd aangenomen. We wilden meer interactie tussen collega’s op het intranet. Het moest socialer! Het Social Intranet maakt dit mogelijk.”

Wat zijn de Social Intranet trends van 2022?​

De evolutie van het intranet staat nooit stil, daarom hebben we de tien belangrijkste trends en ontwikkelingen van 2022 voor een Social Intranet voor je op een rij gezet.

Social Intranet: minder zenden, meer delen!

“We maken inmiddels zo’n twee en een halve maand gebruik van het Social Intranet. We moeten nog een beetje aan de nieuwe omgeving wennen, maar ik zie al een flink aantal duimpjes omhoog staan bij berichten en soms wordt er ook een reactie onder een bericht geplaatst. Het is duidelijk dat berichten gelezen en beoordeeld worden. 

Op ons Intranet komt allerlei organisatienieuws langs: van leuk tot en met functioneel. Denk hierbij aan een nieuwe medewerker die in dienst is gekomen, een barbecue die wordt georganiseerd, een verhaal van een medewerker die succesvol is geweest bij één van onze leveranciers, nieuwe wet-en regelgeving of (overheids)beleid en uiteraard mededelingen van het management. Door de interactiemogelijkheden die het Social Intranet biedt, worden mijn collega’s aangemoedigd om op al dit soort berichten te reageren. Het resultaat is dat er in plaats van 1-weg communicatie nu sprake is van 2-weg communicatie.

“I-Experts heeft veel kennis van Microsoft producten. Daarnaast is het prettig om met hen samen te werken. De implementatie van het Social Intranet was zeer succesvol. Daarom zou ik zo weer voor I-Experts kiezen.”

Gerrit Tichelaar, Informatiemanager bij Laborijn.

Ik zou zo weer voor I-Experts kiezen

“I-Experts is flexibel. Dat vind ik enorm prettig. Op alle vlakken geldt: als wij wensen hadden die net iets anders waren als het standaardproduct, dan staken zij er energie in om onze wensen te verwezenlijken.

We hadden wekelijks overleg waarin we het projectplan en de voortgang bespraken. Indien noodzakelijk plande we een extra overleg in. De lijntjes waren kort. Ook dat was prettig. 

Ik zou zo weer voor I-Experts kiezen. Niet alleen vanwege het prettige contact, ook vanwege hun kennis van Microsoft producten.”

Benieuwd wat het Social Intranet voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact op of vraag de gratis demo aan!

Wat zijn de Social Intranet trends van 2022?​

De evolutie van het intranet staat nooit stil, daarom hebben we de tien belangrijkste trends en ontwikkelingen van 2022 voor een Social Intranet voor je op een rij gezet.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Adoptie - I-Experts

Veranderen zonder adoptie is geen optie

Veranderingen zijn er continu. In ons dagelijks leven, op ons werk, overal om ons heen. En de wereld lijkt steeds sneller te veranderen, zeker als we kijken naar technologische veranderingen. Vooral op het werk hebben we moeite om alle veranderingen te volgen en door te maken. Met onze adoptie-aanpak helpen we om veranderingen in de organisatie zo goed mogelijk te begeleiden.

Lees verder »
Scroll naar top
Download de whitepaper!

Veranderen zonder adoptie is geen optie​

Download onze gratis whitepaper en kom achter de 5 belangrijkste redenen waarom adoptie zo belangrijk is.

[hubspot type=form portal=6863165 id=9e62a452-fd6b-4efc-b565-d5f967587d81]
Download de whitepaper!

Waarom Cloud diensten het einde betekenen van de ICT-manager

Download de gratis whitepaper Waarom clouddiensten het einde betekenen van de ICT-manager.

[hubspot type=form portal=6863165 id=611a7c29-b4b9-47e9-944e-b5f716db7a68]
Download de gratis whitepaper!

In 7 stappen naar een datagedreven organisatie met Power BI

Power BI is hét managementinformatiesysteem van Microsoft: een toegankelijke en gebruik(er)vriendelijke tool die je in staat stelt om de juiste beslissingen kunnen te nemen.

[hubspot type=form portal=6863165 id=ebff65a3-151a-4cb5-b275-1ef997ca58bd]
Download de whitepaper!

In 7 stappen naar een optimale digitale werkplek

Download de whitepaper kom erachter hoe je in 7 stappen naar een optimale digitale werkplek kan gaan.

Download de whitepaper!

Wat zijn de Social Intranet trends van 2022?

De evolutie van het intranet staat nooit stil, daarom hebben we de tien belangrijkste trends en ontwikkelingen van 2022 voor een Social Intranet voor je op een rij gezet.

[hubspot type=form portal=6863165 id=a99a1854-c726-4785-877a-6c20dbd39121]