Meer interactie tussen collega’s bij Laborijn

Auteur
Jonathan Ouwehand
Datum
30 juni 2022
Functie
Online Marketeer
Inhoudsopgave

Het Social Intranet onderscheidt zich van het Traditioneel Intranet door de sociale interactie en personalisatie van informatie. De verschillende sociale functies in het Social Intranet vergroten de betrokkenheid van medewerkers onderling en bij de organisatie.

Werk- en ontwikkelbedrijf Laborijn is één van dé organisaties die is overgestapt van het Traditioneel Intranet naar Teams met een nieuw Social Intranet van I-Experts. Laborijn begeleidt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij het vinden van betaald werk. Mensen die zich in een uitkeringssituatie bevinden en die nergens anders terecht kunnen, kunnen een beroep doen op de dienstverlening van Laborijn, als ze graag de stap naar de arbeidsmarkt willen maken. Laborijn helpt hen weer mee te doen in de maatschappij.

Gerrit Tichelaar is Informatiemanager bij Laborijn. Hij vertelt waarom zij hebben gekozen voor het installeren van het Social Intranet én hoe hij de samenwerking met I-Experts heeft ervaren.

Traditioneel Intranet: 1-weg communicatie en weinig interactie

Bij Laborijn hadden we een informerend Intranet. Er was sprake van 1-weg communicatie, waarbij nieuwsberichten en beleidsdocumenten via het intranet werden verzonden. Je kon niet direct reageren op stukjes informatie, waardoor een bericht ter kennisgeving werd aangenomen. We wilden meer interactie tussen collega’s op het intranet. Het moest socialer! Het Social Intranet maakt dit mogelijk.”

Gratis whitepaper 📖 Direct in je mail 📩 Geschreven door een IT expert 🤓

Download onze gratis whitepaper:
"Dé Social Intranet Trends van 2025"

Naam(Vereist)

Social Intranet: minder zenden, meer delen!

“We maken inmiddels zo’n twee en een halve maand gebruik van het Social Intranet. We moeten nog een beetje aan de nieuwe omgeving wennen, maar ik zie al een flink aantal duimpjes omhoog staan bij berichten en soms wordt er ook een reactie onder een bericht geplaatst. Het is duidelijk dat berichten gelezen en beoordeeld worden. 

Op ons Intranet komt allerlei organisatienieuws langs: van leuk tot en met functioneel. Denk hierbij aan een nieuwe medewerker die in dienst is gekomen, een barbecue die wordt georganiseerd, een verhaal van een medewerker die succesvol is geweest bij één van onze leveranciers, nieuwe wet-en regelgeving of (overheids)beleid en uiteraard mededelingen van het management. Door de interactiemogelijkheden die het Social Intranet biedt, worden mijn collega’s aangemoedigd om op al dit soort berichten te reageren. Het resultaat is dat er in plaats van 1-weg communicatie nu sprake is van 2-weg communicatie.

“I-Experts heeft veel kennis van Microsoft producten. Daarnaast is het prettig om met hen samen te werken. De implementatie van het Social Intranet was zeer succesvol. Daarom zou ik zo weer voor I-Experts kiezen.”

Ik zou zo weer voor I-Experts kiezen

“I-Experts is flexibel. Dat vind ik enorm prettig. Op alle vlakken geldt: als wij wensen hadden die net iets anders waren als het standaardproduct, dan staken zij er energie in om onze wensen te verwezenlijken.

We hadden wekelijks overleg waarin we het projectplan en de voortgang bespraken. Indien noodzakelijk plande we een extra overleg in. De lijntjes waren kort. Ook dat was prettig. 

Ik zou zo weer voor I-Experts kiezen. Niet alleen vanwege het prettige contact, ook vanwege hun kennis van Microsoft producten.”

Benieuwd wat het Social Intranet voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact op of vraag een gratis advies gesprek aan!

Gratis whitepaper 📖 Direct in je mail 📩 Geschreven door een IT expert 🤓

Download onze gratis whitepaper:
"Dé Social Intranet Trends van 2025"

Naam(Vereist)