Maak kennis met Marijn Siero, Cloud developer bij I-Experts
Marijn Siero (38) is Cloud developer en teamleider van ons I-Experts development team. Wat doet hij zoal voor onze klanten? En wat maakt zijn werk zo leuk?
Als techneut houd ik mij bezig met allerlei programmacodes. Maar daar vermoei ik onze klanten uiteraard niet mee. Met hen praat ik het liefst over functionele zaken, zodat ik hen iets kan aanbieden dat 100% aansluit bij hun behoefte.
Ik bied klanten graag een totaaloplossing
Bij I-Experts werken wij met Microsoft 365 producten. Ik ga altijd eerst met de klant in gesprek over wat het platform hen te bieden heeft. En wat zij ermee kunnen. Kan Microsoft 365 niet in alle klantbehoeften voorzien, dan ga ik vervolgens met de klant puzzelen om te kijken hoe we dat missende stukje kunnen invullen. Is de beste oplossing om nog een ander product aanschaffen? Is I-Experts software het missende puzzelstukje? Dient er software op maat gemaakt te worden? Of is de puzzel compleet als de klant een aantal wijzigingen in zijn werkproces aanbrengt? Dit is een greep uit de mogelijkheden die ik zoal met de klant bespreek.
Ik zit goed bij I-Experts
Ik kan veel van mijzelf kwijt in mijn werk. In mijn vrije tijd speel ik piano, doe ik aan paardrijden en ga ik graag skiën. Ik maak bijvoorbeeld met een clubje mensen muziek, waarbij ik de piano speel. Hier zit ook een sociaal aspect aan vast. Een groepsgevoel. Hetzelfde geldt voor mijn werkzaamheden bij I-Experts. Wij doen het óók samen. We vormen een hecht team.
Het leuke aan paardrijden vind ik het competitieve element. De adrenaline kick. In mijn werk ben ik ook competitief. Op mijn afdeling willen we onderscheidende producten maken die beter zijn dan die van andere software bedrijven. Er zijn bijvoorbeeld ook uitgebreide Template tool oplossingen waar een flink prijskaartje aanhangt. Niet ieder bedrijf heeft al die functionaliteiten nodig. Daarom is de onze simpel, eenvoudig en daardoor goedkoper. Op zo’n manier proberen wij onderscheidend te zijn. Ik werk nu 5 jaar bij I-Experts. Zo lang ik naar een nieuwe werkweek uitkijk, zit ik hier goed.
Heb jij een aantal vragen over digitale werkplekoplossingen of over Microsoft 365? Ik beantwoord ze graag. Je kunt mij mailen via m.siero@i-experts.nl. Ik kijk uit naar je bericht.
Als Microsoft goldpartner hebben wij ook onze onzekerheden. Hoe gaan wij daarmee om?
Als Microsoft goldpartner biedt I-Experts niet alleen Microsoft software producten aan, we baseren onze eigen oplossingen ook op die van Microsoft. Dat laatste maakt ons eerlijk gezegd nogal kwetsbaar. Want wanneer Microsoft besluit wijzigingen in hun producten aan te brengen of nieuwe producten te ontwikkelen, moeten wij hierop anticiperen. Als teamleider van het development team van I-Experts geloof ik dat een sterk team goed weet om te gaan met onzekerheden.
Updates van Microsoft
Soms besluit Microsoft een wijziging door te voeren of een update te doen. Dat heeft consequenties voor onze I-Experts software. Wij zullen dan direct moeten schakelen; aanpassingen in onze software moeten doen, zodat onze klanten zo min mogelijk merken van wat zich achter de schermen afspeelt. Soms is dit een flinke klus. Microsoft heeft namelijk geen partnerservice. Wij kunnen niet even vragen wat ze precies hebben veranderd aan de software. Wij zijn als IT-leverancier dus helemaal aangewezen op de kennis en kunde die we in huis hebben.
Zo heeft Microsoft een tijdje terug een paar wijzigingen doorgevoerd aan hun authenticatie laag. Die werkte niet zo goed en door de bugfix werkte het nog slechter. Ons team heeft toen direct een eigen caching en authenticatie laag gebouwd, zodat klanten geen hinder ondervonden van deze problemen.