Nieuws en tijdlijn met een Social Intranet

Het delen van nieuws binnen een organisatie zorgt ervoor dat iedereen up-to-date is met wat er speelt. Het profiel van een nieuwe werknemer of een oproep voor de volgende vrijdagmiddagborrel, een goed werkende nieuwspagina houdt collega’s betrokken en verteld wat en waar iets gebeurt. 

Social intranet nieuws

Persoonlijk nieuwsoverzicht

Met behulp van de nieuws en tijdlijn functie is het mogelijk om nieuws te publiceren en te delen met alle medewerkers. Daarnaast kan ieder nieuwsbericht worden toegewezen aan een specifieke groep. Denk bijvoorbeeld aan een specifieke afdeling, locatie óf functieprofiel. Hierdoor zorg je ervoor dat nieuwsberichten alleen bij de relevante doelgroepen weergeven worden en dat het nieuwsoverzicht van de medewerker ook helemaal interessant is voor de medewerker. Ook kunnen lezers de nieuwsberichten liken en reacties achterlaten, zo wordt een intranet dus echt sociaal en kan je de engagement van de nieuwsberichten meten.

Deze nieuwspagina is geïntegreerd binnen Microsoft Teams wat ervoor zorgt dat deze op het scherm staat waarmee de dag begint; de startpagina. Door de tijdlijn weet ook iedereen wat er allemaal in het verleden is gepost. Zo zorg je ervoor dat iedereen meekrijgt wat er speelt binnen jouw organisatie. De nieuws en tijdlijn functie is dus essentieel voor een goed werkend Social Intranet.

Download de gratis whitepaper!

Wat zijn de Social Intranet trends van 2022?​

De evolutie van het Social Intranet staat nooit stil, daarom hebben we de 10 belangrijkste trends en ontwikkelingen van 2022 voor je op een rij gezet!

Pushberichten

De nieuwsfunctie bevat een functie waarmee belangrijke nieuwsberichten met een pushnotificatie kunnen worden verstuurd om deze extra onder de aandacht te brengen. Deze notificaties worden altijd zowel naar de computer als naar de mobiele intranet app verzonden. Daarnaast kunnen nieuwsberichten geliket worden en kan er een reactie worden achtergelaten. 

Een Social Intranet kan nog steeds traditionele elementen bevatten, maar biedt daarnaast veel mogelijkheden voor sociale interactie en het personaliseren van informatie. Denk aan het tegelijkertijd samenwerken aan documenten, het inrichten van teamsites en projectomgevingen, maar ook aan het bloggen, chatten en het aanmaken van persoonlijke profielen. Daarbij is feitelijk iedereen contentbeheerder, ieder met eigen taken en bevoegdheden. Het delen van nieuws is bijvoorbeeld niet meer uitsluitend voorbehouden aan de communicatieafdeling.

Kortom, nieuws is binnen een Social Intranet veel dynamischer en interactiever. Het stelt bovendien de informatie- en communicatiebehoeften van de medewerker centraal.

Meer weten over de functionaliteiten van ons Social Intranet? Neem contact met ons op. We helpen je graag!

Alles over het Social Intranet

  • Samenwerken en documenten
  • Chatten en (video)bellen
  • Applicatie overzicht
  • Smoelenboek
  • Werkprocessen automatiseren
  • Rapportages met Power BI
  • Agenda
  • Chatbot Charlie
  • Microsoft Teams
  • Mobiele applicatie
  • Beveiliging en regelgeving
  • Kennismanagement systeem
  • Implementatie
  • Gepersonaliseerd startpunt van de dag
Scroll naar top