Kennismanagement systeem

Kennis binnen een organisatie is een abstract iets, het kan niet worden vastgepakt, maar toch is kennis misschien wel het waardevolste bezit. Hoe zorg je ervoor dat deze waarde niet verloren raakt over tijd? Details van processen worden namelijk vergeten en experts blijven ook niet voor altijd binnen de organisatie. 

Security Scan

Kennis doorgeven

Om te voorkomen dat de kennis van experts verloren gaat als zij de organisatie verlaten of details van processen vergeten worden, is het kennismanagement systeem (KMS) gemaakt. Geïntegreerd met het Social Intranet voor gemakkelijk gebruik, het KMS is dé tool voor het behouden en delen van onderlinge kennis tussen werknemers.

De opzet van het kennismanagement systeem wordt in overleg met de klant bepaald, zo past het perfect bij de wensen van de werknemer. Verder zijn er al standaard functies ingebouwd, via een zoekfunctie kan er bijvoorbeeld snel worden gezocht naar de kennis die op dat moment nodig is. Word-documenten zijn een veelvoorkomende manier om deze kennis op te slaan. Bij ons KMS wordt juist gebruik gemaakt van webpagina’s, deze geven veel rijkere opties voor kennisdeling, zoals video’s, formulieren, (vragen)lijsten, animaties, etc.

Download de gratis whitepaper!

Wat zijn de Social Intranet trends van 2022?​

De evolutie van het Social Intranet staat nooit stil, daarom hebben we de 10 belangrijkste trends en ontwikkelingen van 2022 voor je op een rij gezet!

Slim samenwerken

Tijdens het ontwikkelen en implementeren van het KMS wordt er gekeken naar de wensen en behoeftes van de medewerkers. Zij zijn namelijk degene die met het systeem zullen gaan werken. Ook kunnen er rechten verleend worden aan bepaalde medewerkers om hen ook hun eigen documenten te laten creëren en managen. Er kan dan onder anderen gezien worden wie welk document heeft gemaakt en wanneer deze voor het laatst is gewijzigd. 

Een kennismanagement systeem maakt het verschil doordat het zorgt voor een omgeving waarin kennis zo goed mogelijk kan worden verzameld en doorgegeven. Zo wordt het delen en vragen naar kennis niet alleen makkelijker, het wordt ook aangemoedigd. Het zorgt voor efficiëntere samenwerking, snellere opleidingstrajecten en bevorderd de zelfstandigheid van medewerkers. Kortom, een kennismanagement systeem zorgt ervoor dat waardevolle kennis niet verloren raakt en gemakkelijk kan worden doorgegeven.

Meer weten over de functionaliteiten van ons Social Intranet? Neem contact met ons op. We helpen je graag!

Adoptie

Alles over het Social Intranet

  • Samenwerken en documenten
  • Chatten en (video)bellen
  • Nieuws / tijdlijn
  • Applicatie overzicht
  • Smoelenboek
  • Werkprocessen automatiseren
  • Rapportages met Power BI
  • Agenda
  • Chatbot Charlie
  • Microsoft Teams
  • Mobiele applicatie
  • Beveiliging en regelgeving
  • Implementatie
  • Gepersonaliseerd startpunt van de dag
Scroll naar top