#EXPERTSTOGETHER

Chatbot Charlie en een Social Intranet

Tijdens het implementeren van een nieuwe technologie zoals een Social Intranet zijn er veel vragen van de gebruikers over de technologie zelf. Grotendeels zijn deze vragen al eerder gesteld door iemand anders en zijn ze gemakkelijk op te lossen. Deze vragen zetten echter wel druk op je servicedesk. Deze moeten namelijk alle vragen beantwoorden die binnenkomen, ook degene die wat minder complex zijn. Charlie de chatbot helpt hierbij, door deze minder complexe vragen over te nemen van de servicedesk zorg je voor een snellere en fijnere werkervaring voor zowel de servicedesk als het andere personeel. Hierdoor is een chatbot een interessante keuze tijdens het implementeren van een Social Intranet.

24/7 Support

Snellere doorlooptijd

Bespaart kosten

Waardevolle aanvulling op je servicedesk

Jouw eigen ICT-afdeling heeft een verantwoordelijkheid richting alle collega’s. Als toepassingen problemen opleveren, doen medewerkers een beroep op de servicedesk en willen ze zo snel mogelijk geholpen worden. Als dat niet lukt, lopen bedrijfsprocessen vertraging op en raken je medewerkers gefrustreerd.

Om de ICT-afdeling te ontlasten en vertraging in je processen te voorkomen, hebben wij de digitale assistent ontwikkeld. Deze intelligente chatbot zorgt voor ondersteuning in de eerste lijn, beantwoordt op een slimme manier vragen van gebruikers en regelt gevraagde zaken direct. Zo kunnen jouw medewerkers gelijk weer verder met hun werk!

Daarnaast ondersteunt de digitale assistent bij de uitvoering van diverse werkprocessen. Denk aan het indienen van verlofaanvragen en declaraties, het registreren van bezoekers en het melden van problemen. Zo kunnen jouw medewerkers snel van alles regelen, zonder hiervoor aparte applicaties te hoeven openen.

Stap voor stap naar een volledig geïntegreerd Social Intranet.

Leer en lees alles over de 12 belangrijkste onderdelen van een effectief Social Intranet. "Simple solutions, great experiences, always together".

Informatie komt uit een lijst met veelgestelde vragen

Charlie haalt zijn antwoorden uit een lijst met veel gestelde vragen. Medewerkers krijgen vervolgens antwoord in de vorm van tekst, video's of verwijzingen naar artikelen op de website of het intranet. Als Charlie het antwoord nog niet heeft klaarstaan kan de vraag worden opgepakt door bijvoorbeeld een medewerker van de servicedesk. Zo hebben medewerkers snel antwoord op hun vragen en raakt de servicedesk niet overbelast met minder complexe vragen. 

Tijdens een gesprek met Charlie wordt er ook bijgehouden welke vragen medewerkers stellen aan Charlie. Met deze informatie wordt de lijst met veel gestelde vragen steeds completer. Via deze groeiende lijst kan er dus actief worden ingespeeld op de informatiebehoefte van de medewerkers. Tijdens de implementatie van bijvoorbeeld een Social Intranet scheelt Chatbot Charlie dus veel tijd en moeite die anders wordt gebruikt aan het beantwoorden van relatief simpele vragen.

Scroll naar top